تولید کننده بن سای

تولید کننده بونسای

یکی از هنرهای خیلی زیبایی ژاپنی پرورش درختان به صورت “بونسای” است. بعضی از این گیاهان واقعا” زیبا بوده و ارزش زیادی هم دارند. این هنر برای هزاران سال در چین رواج داشته و پس از ارتباط فرهنگی بین چین و ژاپن، به ژاپن منتقل شده . بونسای حاصل تلفیق هنر با علم باغبانی است. یک هنرمند خلاق با حس زیبا شناسی و مهارت ، با خلق یک بونسای در گلدان ظریف می کوشد تا درختی کهن بر فراز یک کوه و یا درختی کهنسال و با وقار روییده بر دشتی را تصویر کند. پس بونسای هم یک سرگرمی در زمینه ی باغبانی زینتی است و هم باعث نزدیکی و شناخت انسان از شگفتی های طبیعت می شود. بن سای در اصل واژهای ژاپنی و به معنی کاشت گیاهان در گلدانهای کم عمق است . به این ترتیب که گیاه در گلدانهایی کم عمق با خاک کم و در شرایط محدود کننده از نظر رشد قرار میگیرد و با آرایش زیبا وتربیت صحیح به درختی مسن ولی کوچک تبدیل می شود. برای تحقق این هدف تمام قسمتهای گیاه اعم از ریشه ها، تنه، شاخه ها، میوه ها و گلها حایز اهمیت هستند.

  • طرق مختلف پرورش بن سای: پرورش نهالی۱)مابوری یا پرورش نهالی که از طبیعت گرفته می شود.۲) پرورش نهالی که از طریق خوابانیدن به وجود می آید. ۳) پرورش نهالی که از طریق جدا کردن به وجود می آید. ۴) پرورش نهالی که از قلمه زدن به وجود می آید. ۵) پرورش نهالی که از طریق پیوند زدن به وجود می آید. ۶) پرورش نهالی که از طریق کاشت بذر به وجود میآید. ۷) پرورش نشا که از یک خزانه فراهم شده است . مشهورترین بوساهای ژاپنی به همین طریق پرورش یافته اند. نهالی که در طبیعت به دلیل شرایط نامناسب رشد، خود به خود کوتاه و کوچک مانده است ، برای مبدل شدن به یک بنسای زیبا تنها احتیاج به یک تربیت صحیح دارد.گیاهانی نظیر کاج سیاه ژاپنی ، کاج قرمز ژاپنی ، کاج سوزنی ، عرعر و … را میتوان از این طریق بنسای نمود.
  • جهت اطلاع ازکد استانداردهای اموزشی و هزینه دوره های اموزش اینجا کلیک کنید

%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a8%d9%88%d9%86%d8%b3%d8%a7%db%8c-1%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a8%d9%88%d9%86%d8%b3%d8%a7%db%8c-2

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.